مصاحبه آرشیو خبر ها
«بازی مان با بایرن به منزله ی تلنگر بود ، دیگر مقابل تیم های بزرگ خجالتی عمل نمی کنیم»

«بازی مان با بایرن به منزله ی تلنگر بود ، دیگر مقابل تیم های بزرگ خجالتی عمل نمی کنیم»

دفاع کنار سوییسی یوونتوس اعتقاد دارد که بانوی پیر هم سطح بهترین تیم های اروپاست و اعتماد به نفس افزایش یافته شان آنها را به سمت دستاوردهای بزرگتر در آینده هدایت می کند. بعد از اینکه هم کوپا ایتالیا و هم سوپرکاپ را با لاتزیو در سال اولش در سرزمین چکمه برنده شده (2008‐2009) ، او به یکی از بهترین استعدادهای سوییسی تاریخ سرزمین چکه بدل شده است. لیختشتاینر به سرعت از کادر مربیگری و اتحاد کلی بیانکونری در پیروزی های ادامه دار او در دوران بازیگریش در یوونتوس نام برد:

 

تو هر سال بیشتر و بیشتر می دوی، راز موفقیتت چیست؟

 

ما خوب تمرین می کنیم، افتخار بزرگی است که با این پیراهن برنده شوید و بازی کنید.

 

اگر بخواهی با 3 صفت ماسیمیلیانو آلگری را توصیف کنی؟

 

عالی، باهوش و بسیار انسان!

 

آیا مربی در این فصل از شما چیز متفاوتی خواست؟

 

در نهایت این است که شما هر فصل کارهای مشابهی می کنید، کم و بیش اینگونه است. این فصل نیاز داشتیم در دفاع امنیت بیشتری داشته باشیم، چه با دفاع چهار نفره و چه با سیستم 3‐5‐2.

 

آیا بزرگترین حسرت شما فینال لیگ قهرمانان اروپا سال گذشته چه بود و یا حذف در دور یک هشتم نهایی برابر بایرن مونیخ در این فصل؟

 

هر دو، با این حال، برلین فینال بود. من هنوز از اینکه اوضاع در مونیخ آنگونه پیش رفت حرص می خورم. دیدن اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در فینال واقعا آزاردهنده است، اما با فکر کردن به اینکه آن بازی به ما اعتماد به نفس فراوانی داد، خودم را آرام می کنم.

 

برای بردن لیگ قهرمانان از چه چیزی حاضری بگذری؟

 

هیچ چیز، می خواهم همه چیز را ببرم. ما گامی محکم رو به جلو برداشته ایم و حالا حس می کنیم که در سطح بارسلونا و بایرن مونیخ هستیم، ما در نیمه ی اول بازی رفت مقابل آلمان ها کمی ترسیده بودیم، اماآن بازی بود که به ما اجازه داد رویکردمان را عوض کنیم. چیزی در ذهنمان به ما تلنگر زد و می دانستیم برای بازی برگشت باید چکار کنیم. حالا دیگر اصلا مثل قبل خجالتی نیستیم و برابر تیم های بزرگ رویکرد متفاوتی را انتخاب می کنیم.

 

چه معیارهایی جلوی یوونتوس برای قهرمانی در این جام را گرفته اند؟

 

در این سطح از مسابقات تنها جزئیات تفاوت ها را رقم می زند. سال گذشته بارسلونا تیم بهتری بود، امسال با بایرن ما بدشانس بودیم، اگرچه در مسیرمان اشتباهاتی داشتیم. اگر در دور گروهای اول می شدیم، شاید در یک هشتم نهایی قرعه ی راحت تری نصیبمان می شد.

 

شما 32 ساله هستید و 1 سال از قراردادتان باقی مانده است، آیا تا ابد سیاه و سفید می مانید؟

 

فکر میکنم تا 34 سالگی می توانم در این سطح بازی کنم و قصدم این است که در یوونتوس بمانم. من اینجا خوشحالم و اگر باشگاه از من بخواهد، چرا که نه؟

 

شما یک جراحی قلب هم داشتید، چه تجربه ای بود؟

 

باعث شد بفهمم که باید از هر لحظه لذت ببرید. ما تحت فشار هستیم و همواره باید برنده باشی، اما گاهی لذت قدم گذاشتن به زمین را فراموش می کنیم. از چیزهای ساده ی زندگی مان لذت نمی بریم. می توانیم به همه چیز برسیم اما نباید فراموش کنیم که چیزها از الان تا لحظه ی بعدی می تواند تغییر کند.

 

شما 5 بار با یوونتوس قهرمان شده اید، روجر فدرر هم 7 بار ویمبلدون را برده است، آیا دوست دارید به حد او برسید؟

 

من دوست دارم حتی بیشتر قهرمان شوم، نمی خواهم متوقف بشوم.

 

رویایتان چیست؟

 

در فوتبال، آدم می خواهد لیگ قهرمانان را ببرد، من در زندگی به خواسته هایم رسیده ام. همسری زیبا و دو فرزند زیبا دارم، من برای آینده تنها آرزوی سلامتی می کنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: